RUTA: Nosaltres / Historia
  • noma fundacion campaner

HISTORIA

-En 1995 el matrimoni Campaner va tenir coneixement a través d'un programa de radio de l'arribada a Mallorca de tres nenes dels Níger afectades per la malaltia del Noma, els quals havien d'operar. Es varen oferir per allotjar a una d'elles, la nena Fàtima.

Després de la intervenció, Pep Campaner va voler acompanyar a na Fàtima al seu Níger natal. Allà quedà impressionat per la dimensió del drama humà dels nens del Sur del Níger, abandonats a la seva sort.

Pep decidí que "havia de fer alguna cosa". Després de varies estades en el país, des de l'any 2000 es dedicà per complet a la Fundació, residint bona part de l'any al Níger.

La Fundació lluita per eradicar la malaltia infantil anomenada Noma, que ataca als nens desnodrits en els racons més pobres del planeta -especialment Àfrica- i els mutila el rostre.