RUTA: Nosaltres / Historia
  • noma fundacion campaner

El NOMA

Es tracta d'una malaltia infecciosa coneguda des de fa pocs anys. El bacteri ataca via infecció per falta d'higiene a nens desnodrits degut a la falta de defenses en els seus organismes a causa d'una dieta insuficient.

Aquesta malaltia es particularment ràpida i cruel: ataca a les parts blandes de la cara, destruint llavis, boca i a vegades els ulls.

El noma mutila el rostre del nen, produint-li finalment una dolorosa agonia. En alguns dels casos els nens són abandonats degut a la superstició tribal.

Entre el 70 i el 90% dels afectats sense un adequat tractament moren, segons dades de la Organització Mundial de la salut.

No obstant això, si bé és una malaltia que es desenvolupa ràpidament, la seva curació també pot ésser ràpida. Per això és necessari la aplicació de penicil·lina (suficient una dosis el cost del qual és de 2 euros), una dieta suficient (el cost del qual és de 6 euros mensual) i hàbits higiènics bàsics continuats.

Els nens de rostre malformats per la malaltia se'ls hi pot refer en bona part a traves de la moderna cirurgia reconstructora. Dieta adequada e higiene prevenen l'aparició de la malaltia.